مدیریت نظرات در وردپرس با چند کلیک

مدیریت نظرات در وردپرس با چند کلیک

در این آموزش وردپرس قصد داریم به مدیریت نظرات در وردپرس بپردازیم. همانطور که می دانید از این بخش برای ارتباط بین سایت و بازدیدککندگان استفاده می شود. هرچند در کشور ما استفاده از بخش دیدگاه ها یا نظرات فقط محدود به برخی پرسش و پاسخ ها می شود اما می توان با اهمیت بیشتر به این بخش، تعداد بازدیدکنندگان ثابت سایت را افزایش داد.

مدیریت نظرات در وردپرس

بهترین راه برای ارتباط بین مدیر سایت و مخاطبین بخش نظرات است. معمولا در سایت های فروشگاهی از بخش نظرات برای ارتباط با مدیران سایت، ارتباط مخاطبین یا مشتری ها باهم و ارسال نظر درباره محصول استفاده زیادی می شود. در سایت های دیگر هم برای مطرح کردن سوالات گوناگون از بخش نظرات استفاده می شود. در بعضی موارد هم افراد سود جو از این بخش برای اسپم زدن به سایت استفاده می کنند که در ادامه بییشتر به این موضوع می پردازیم. درکل نتیجه میگیریم که مدیریت بخش نظرات اهمیت خاصی برای برخی از سایت ها دارد.

چرا باید به بخش نظرات توجه کنیم ؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا باید به بخش نظرات یا دیدگاه ها توجه کنیم؟ برای مثال شما یک افزونه از یک سایت آموزشی خریداری کرده اید و در نصب افزونه به مشکل برخورده اید. طبیعی است که برای رفع این مشکل به سایت مراجعه می کنید، حالا اگر مشکل خود را از قسمت دیدگاه ها با مدیران سایت درمیان بگذارید و آن ها راه حل مشکل شما را پاسخ دهند قطعا رضایت شما از سایت و محصولات آن بالا می رود.

توجه به بخش دیدگاه ها در وردپرس باعث افزایش رتبه سایت و بهبود سئو سایت هم می شود. شما می توانید با تعامل بیشتر و پاسخ دهی سریع تر به بازدیدکنندگان سایت رضایت آن را جلب کنید و ترافیک سایت را افزایش دهید.

علاوه بر موارد بالا اگر شما در سایت خود ارائه خدمت یا محصول می کنید با توجه بیشتر به بخش نظرات در وردپرس کیفیت محصول یا خدمت خود را نیز افرایش می دهید. در واقع مخاطبین و مشتری های گوناگون شما قطعا نظرات متفاوتی از محصول شما خواهند داشت یا به نکاتی اشاره می کنند که از چشم شما دور بوده و این نظرات باعث می شوند کیفیت کار خود را بالا می ببرید.

نحوه مدیریت نظرات در وردپرس

برای مدیریت دیدگاه ها در وردپرس ابتدا از پیشخوان روی دیدگاه ها کلیک کرده تا وارد صفحه مدیریت شوید.

نحوه مدیریت نظرات در وردپرس

این صفحه اتاق فرماندهی دیدگاه های سایت شماست. با کلیک روی موارد بالا به ترتیب می توانید نظرات را تایید یا رد کنید، پاسخ دهید، ویرایش سریع کنید، حالت جفنگ را انتخاب کنید یا به زباله دان انتقال دهید. همچنین با استفاده از کارهای دسته جمعی تغییرات مدنظر خود را بصورت گروهی برای کامنت ها اعمال کنید.

پاسخ : با کلیک روی پاسخ، پنجره جدیدی برای شما باز خواهد شد که شما می تواند در آن به دیدگاه مورد نظر پاسخ دهید.

پاسخ به نظرات

ویرایش : قطعا در قسمت ویرایش امکانات بیشتری برای اصلاح دیدگاه ها خواهید داشت. برای مثال شما می توانید متن دیدگاه، نام فرستنده، ایمیل فرستنده و … را تغییر دهید یا وضعیت دیدگاه را انتخاب کنید. همچنین تاریخی که در آن دیدگاه ارسال شده را تغیر دهید.

انواع دیدگاه : اگر به بالای صفحه و دقیقا زیر عبارت دیدگاه ها توجه کنید شاهد یک دسته بندی برای نظرات خواهید بود.

انواع دیدگاه

شما می توانید با رفتن به هرکدام از این دسته ها، آن ها را تایید یا عدم تایید کنید، از حالت جفنگ یا زباله دان خارج کنید یا برای همیشه پاک کنید.

کار با جفنگ در نظرات

گزینه جفنگ همان اسپم است و زمانی که شما این گزینه را برای یک دیدگاه فعال می کنید در واقع آن دیدگاه پاک می شود و فرستنده آن دیدگاه نیز بلاک می شود طوری که دیگر نمی تواند برای سایت دیدگاه ارسال کند.

کار با زباله دان در نظرات

گزینه آخر گزینه زباله دان است، شما با انتخاب این گزینه برای یک دیدگاه آن دیدگاه را پاک کرده اید و تفاوت آن با جفنگ در این است که فقط دیدگاه را پاک کرده اید و فرستنده را بلاک نکرده اید که نتواند دوباره برای سایت کامنت ارسال کند.

جمع بندی مدیریت نظرات در وردپرس

در این آموزش به نحوه مدیریت کامنت ها در وردپرس پرداختیم و گفتیم که باید توجه ویژه ای به کامنت ها در وردپرس داشت. بنابراین اگر شما سعی کنید خیلی سریع و کامل پاسخ تمام سوال های بازدید کنندگان را در قسمت دیدگاه ها بدهید به سئو سایت خود کمک شایانی کرده اید. علاوه براین تعامل داشتن با مخاطبین بطور طبیعی باعث بهبود کیفیت سایت شما می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *