در سری جلسات آموزش رایگان ووکامرس با شناسه SKU  آشنا میشیم, در چندین مقاله نیز به شناسه SKU اشاره کردیم ,اما در این مقاله به صورت کامل با شناسه SKU در ووکامرس کار خواهیم کرد و کاربرد آن را برایتان با مثال ذکر میکینم …

قبل از اینکه بریم به سراغ شناسه SKU, باید بدونیم مفهموم SKU چیست و چه کاربردی دارد و چگونه می توانیم آن را پیدا کنیم .

شناسه SKU در ووکامرس

ابتدا باید بگم که SKU  مخفف عبارت Stock Keeping Unit می باشد .که معنی آن واحد نگهداری موجودی است .به زبان ساده شناسه SKU یک محصول تشکیل شده از چند عدد یا چند حروف و همچنین می تواند ترکیبی از اعداد و حروف باشد . SKU  هر محصول با سایر محصولات متفاوت است و هر SKU منحصر به فرد می باشد ,این SKU  نشان دهنده وجه تمایز محصولات از سایر محصولات است .

حال یک مثال برایتان ذکر میکنم تا بیشتر با این موضوع آشنا بشید .

فرض کنید شما یک فروشگاه الکترونیکی در اختیار دارید و محصولاتی نظیر لپ تاپ و غیره با برندهای متفاوت را برای فروش عرضه کرده اید ,برای اینکه شناسایی محصولات برایتان آسان شود و از نام های طولانی که روی محصولات درج شده است راحت شوید . نیاز دارید برای هر محصول یک کد شناسایی منحصر به فرد تعریف کنید . نگران این کدها ها نباشید چرا که هر محصول دارای شناسه منحصر به فرد می باشد و در اینجا شناسه SKU معنی پیدا میکند . خب برای مثال لپ تاپ ( asus ) مدل X540MB-C ساخته شده در سال 2019 میلادی با کد ( AX540-19)  که کلمه A مخفف ASUS , x540 سری مدل آن و همچنین 19 سال ساخت آن می باشد .البته این نکته را یادآور بشم که هر شرکتی یک روش را برای تعیین شناسه SKU انتخاب و از آن استفاده میکند.

توجه : شناسه SKU با بارکد روی محصولات متفاوت است . به طوری که شناسه SKU محصول یک کد داخلی و رسمی از طرف شرکت می باشد و هر شرکتی برای استفاده از آن قانون خاص خودش را دارد در عوض بارکد بر یک روال کلی تعریف و استفاده می شود .

شناسه SKU محصول در ووکامرس

برای اینکه شناسه SKU هر محصول را در ووکامرس به ثبت رسانیم, کافیه به بخش اطلاعات محصول مراجعه کنیم و از تب فهرست موجودی یا انبار در قسمت شناسه محصول ,شناسه SKU  مربوط به محصول را وارد کنیم .

نکته : در کشور ما ایران می توان گفت SKU به عنوان نوعی از بارکد می باشد و از آن استفاده می شود .

امیدوارم این آموزش نیز برای شما مفید واقع شده باشد ,هرگونه سوال یا مشکلی در مورد SKU داشته باشید می توانید از قسمت نظرات اونو برامون بنویسید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات و مشکلات شما باشیم .

فهرست آموزش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما باید با قوانین موافقت کنید.

فهرست